www.pontusorre.se     |    Bloggen     |    Kontakt

MINNESKORT

Publicerat: 2010-05-12 kl: 10:39:04 av Pontus Orre

Minneskort är ju lika viktigt idag som filmen var förut. Därför är det viktigt att man har bra minneskort och att man skyddar dem väl. Jag tänkte tipsa om lite saker kring minneskort.

Bra minneskort
Jag kör enbart med Sandisk då jag tycker dessa är bra och krånglar sällan.
Köp hellre 4 st 8 GB kort istället för ett 32 GB. Då minimerar du riskerna att förlora ALLA bilder om kortet gå sönder efter en hel dags plåtning.

Förvaring
Ha inte minneskorten löst i väskan utan köp en liten väska, ser ut som en plånbok.
Finns att köpa
HÄR. Den är både vatten, sand- och dammtät vilket är till stor hjälp om du är ute på tuffa plåtningar!


Ett bra tips!

När du börjar få en hög med minneskort så kan det vara läge ha någon form av system i din minneskortsväska.
Jag lägger alltid minneskorten där det finns bilder med den vita sidan upp. På så sätt vet jag vilket kort jag inte ska sätta i kameran när jag har brottom och ska byta kort.

Ställ frågor om ni undrar över något! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0