www.pontusorre.se     |    Bloggen     |    Kontakt

Kolloungar.

Publicerat: 2010-07-22 kl: 12:48:56 av Pontus Orre
För ungefär två veckor sedan besökte jag och reporter Åsa kollot i Kyrkbyn.
Det var då jag kom på att sommarkollot är livets skola.
Så här var det:
Det stod fotbollsturnering på schemat idag. Barnen vs ledarna. Medans matchen pågår för fulla muggar så vänder jag mig om och ser fem stycken flickor i åldern 9-10 år smyger bakom huset bärandes på två stycke 5 liters dunkar fulla med vatten. De gömmer vattnet i ett litet skjul. Går sedan fram till planen och lotsas som ingenting. Kort därefter kommer en utav tjejerna fram till mig och Åsa. Hon berättar att hon har en idé.
- Det är krig nu, vi har en idé. Om DU (alltså jag) säger åt ledarna sedan att du vill ta en lagbild på ledarna så kan vi komma bakifrån och hälla vatten på dem.
- Ja, visst, sade jag
Sagt och gjort. Efter fotbollsmatchen så radar jag upp ledarna för att ta en lagbild...
Jag låter bilderna tala för sig själva...
En rolig dag på jobbet. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0